Pamiętaj, że jako pacjent masz prawo do:
- Swiadczeń zdrowotnych
- Informacji o swoim stanie zdrowia
- Zachowania przez osoby udzielające świadczeń zdrowotnych tajemnicy informacji związanych z leczeniem
- Wyrażenia zgody albo odmowy na udzielenie świadczeń zdrowotnych
- Poszanowania intymności i godności
- Dokumentacji medycznej
- Zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
- Poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
- Opieki duszpasterskiej
- Przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
Jeśli Twoje prawa zostały naruszone zadzwoń:
Bezpłatna infolinia: 800-190-590 (czynna pn.-pt. w godz. 9:00-21:00)
połaczenia z telefonów komórkowych (płatne wg stawek operatora): 22 833-08-85; 22 635-59-96
Informacji na infolinii udzielają specjaliści z zakresu ochrony zdrowia oraz prawnicy.
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta
al. Zjednoczenia 25
01-829 Warszawa
tel. 22 532-82-50; fax: 22 833-08-86
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ; www.bpp.gov.pl