Od 25 maja br. obowiązują nowe zasady obsługi petentów pozwalające na wejście interesanta do urzędu i bezpośrednią obsługę w pomieszczeniach z jednoczesnym zachowaniem niżej wskazanych zasad obsługi i zachowania rygorów sanitarnych.
- Osoby wchodzące do urzędu zobowiązane są do zakrywania ust i nosa (maseczką, szalikiem, apaszką, itp.), dezynfekcji rąk lub używania rękawiczek jednorazowych.
- W pomieszczeniu może przebywać jeden obsługiwany interesant, a osoby oczekujące na korytarzu powinny zachować bezpieczne odległości min. 2 metry.
- Pracownicy obsługujący bezpośrednio petenta zobowiązani są do noszenia maseczki lub przyłbicy ochronnej, częstej dezynfekcji rąk lub noszenia rękawiczek ochronnych.
- Należy zachować dystans pomiędzy pracownikami urzędu, a petentami na min. 2 metry.
- Petent może przebywać wyłącznie w miejscach obsługi klienta, nie może przekraczać miejsc wyznaczonych, powinien stosować się do poleceń pracowników urzędu.
- Zostaje wyznaczona toaleta dla petentów urzędu (na parterze budynku), inne toalety zostają wyłączone z obsługi petentów.
- Wejście do urzędu odbywa się drzwiami głównymi, gdzie osoby zainteresowane mają dostęp do środka dezynfekcyjnego i zasad obsługi.
- Jeżeli osoba wykazuje objawy choroby pracownik urzędu ma prawo odmówić obsługi, zgłosić ten fakt dla kierownika urzędu, poprosić petenta o załatwienie sprawy drogą korespondencyjną lub elektroniczną.
- Jeżeli sprawa pozwala na załatwienie jej drogą elektroniczną lub korespondencyjną należy w pierwszej kolejności korzystać z takiego rozwiązania.
- Osoby chcące złożyć sprawnie i szybko korespondencję (bez potwierdzenia odbioru) mogą korzystać z urny umiejscowionej w holu przy drzwiach wejściowych do urzędu.