W związku z ogłoszeniem przez NFOŚiGW naboru wniosków dotyczących programu „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” Wójt Gminy Filipów zawiadamia zainteresowanych producentów rolnych z terenu gminy posiadających odpady z folii rolniczej, o możliwości złożenia do Urzędu Gminy Filipów informacji o szacunkowej ilości posiadanych odpadów według właściwych frakcji:
-
Folia rolnicza
-
Siatka i sznurek do owijania balotów
-
Opakowania po nawozach i typu Big Bag
Informacje o posiadanych odpadach należy składać do Urzędu Gminy Filipów do dnia 28 lutego 2023 r. Podane dane o masie posiadanych odpadów pozwoli określić zapotrzebowanie na dotację we wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia do NFOŚiGW.
Jednocześnie informujemy, że poniesione koszty będą uznane za okres od 01.11.2022 r. do 31.12.2023 r. Umowy między gminami a NFOŚiGW prawdopodobnie będą podpisywane do końca czerwca 2023 r., zaś środki wydatkowane do końca marca 2024 r., tym samym odbiór odpadów z folii rolniczych planowany jest wstępnie na pierwsza połowę 2024 r.
Przy składaniu deklaracji o ilości posiadanych odpadów trzeba doliczyć prognozowaną ilość odpadów do końca grudnia 2023 r.
Formularze dostępne poniżej bądź w pokoju nr 12 w UG Filipów.