W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi oraz przeprowadzoną wyrywkową kontrolą segregacji odpadów komunalnych w miejscowości Filipów (ul. 1-go Maja, Bema, Olendry, Garbaska, Wólczańska) oraz Garbas Pierwszy stwierdzono, iż wiele osób w dalszym ciągu nienależycie dba o środowisko i do odpadów niesegregowanych wrzuca odpady, które nadają się do segregacji, tj. butelki szklane, butelki plastikowe, puszki po: napojach, piwach, konserwach, pudełka kartonowe, plastikowe, tworzywa sztuczne (m.in. styropianowe wytłaczanki po jajkach), folie opakowaniowe.
Informujemy, iż do tych właścicieli w najbliższych dniach zostaną wysłane upomnienia, a kolejne przypadki ujawnienia braku segregacji oraz brak dostosowywania się do ustawy i regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Filipów skutkować będzie wydaniem decyzji o podwyższonej opłacie, która wynosi 58,00 zł / osobę miesięcznie.
Brak prawidłowej segregacji to większe koszty odbioru odpadów oraz brak osiągnięcia recyklingu co wiąże się z nałożeniem kar na gminę Filipów.
Na podstawie wydatków, które ponosi Gmina oraz wpływów od mieszkańców - w sytuacji nie bilansowania się odpadów - Rada Gminy zobowiązana będzie do przyjęcia uchwały o podwyższeniu stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi od jednego mieszkańca.
Ponadto przypominamy wszystkim właścicielom nieruchomości, że wszelkie zmiany związane z ilością osób zamieszkałych (zmiana miejsca zamieszkania, sprzedaż nieruchomości, narodziny dzieci, zgony osób itp.) mające wpływ na wysokość opłaty, należy zgłaszać w terminie do 14 dni od daty zaistnienia zmiany, poprzez ponowne złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.