Podpisywanie umów z mieszkańcami o powierzenie grantu na montaż instalacji fotowoltaicznych i solarnych.
Informujemy osoby zakwalifikowane do projektu w ramach IX naboru wniosków-część 1, o rozpoczętym etapie podpisywania umów o powierzenie grantu na montaż instalacji fotowoltaicznych i kolektorów słonecznych w ramach projektu „Instalacje fotowoltaiczne i kolektory słoneczne na domach mieszkalnych na terenie Gminy Filipów”.
W załączeniu znajdują się wzory dokumentów, z których mieszkaniec może skorzystać podczas przeprowadzenia rozeznania rynku na wybór Wykonawcy instalacji fotowoltaicznej i solarnej, a także minimalne parametry techniczne instalacji fotowoltaicznej/solarnej.
HARMONOGRAM REALIZACJI:
- Podpisanie umów o powierzenie grantu pomiędzy Gminą Filipów a Grantobiorcami.
- Grantobiorca (mieszkaniec) w drodze rozeznania rynku, wybiera wykonawcę instalacji fotowoltaicznej/solarnej na podstawie określonych minimalnych parametrów technicznych.
- Grantobiorca (mieszkaniec) przedkłada inspektorowi nadzoru do akceptacji ofertę Wykonawcy najkorzystniejszą cenowo, wstępnie zweryfikowaną.
- Grantobiorca (mieszkaniec) podpisuje umowę z Wykonawcą instalacji, po uzyskaniu akceptacji oferty przez inspektora nadzoru inwestorskiego.
- Wykonawca zgłasza inspektorowi rozpoczęcie prac w danej lokalizacji.
- Wykonawca montuje instalację fotowoltaiczną/solarną zgodnie z dokumentacją projektową Grantobiorcy lub jeżeli jej brak, minimalnymi parametrami technicznymi instalacji OZE.
- Opracowanie przez Wykonawcę kompletnej dokumentacji powykonawczej w języku polskim w formie papierowej i przekazanie jej Grantobiorcy w czasie czynności rozruchu i odbioru.
- Wykonawca zgłasza gotowość do rozruchu wykonanej instalacji fotowoltaicznej/solarnej Grantobiorcy i Inspektorowi nadzoru.
- Wykonawca instalacji, w porozumieniu z Grantobiorcą (mieszkańcem), dokonuje zgłoszenia instalacji do PGE.
- Odbiór instalacji przy obecności Inspektora nadzoru i przedstawiciela Gminy Filipów.
- Grantobiorca (mieszkaniec) opłaca przelewem fakturę wystawioną przez Wykonawcę.
- Grantobiorca składa wniosek o wypłatę grantu wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami.
- Gmina zatwierdza wniosek o wypłatę grantu oraz wypłaca nie więcej niż 65 % poniesionych kosztów kwalifikowalnych.
- W okresie trwałości projektu Grantobiorca zobowiązuje się do przekazywania Grantodawcy informacji o ilości wyprodukowanej energii elektrycznej lub cieplnej na każde żądanie Grantodawcy, jednak nie rzadziej niż raz w roku, do końca stycznia kolejnego roku. Grantobiorca zobowiązany jest poinformować Grantodawcę o ilości wyprodukowanej energii na piśmie lub pocztą elektroniczną.
Kontakt merytoryczny w sprawie projektu: Jolanta Kibitlewska, pok. Nr 6, tel. 87/555-92-25, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kontakt do inspektorów nadzoru:
Instalacje fotowoltaiczne- p. Szczepan Cherubin, tel. 602 501 789; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instalacje solarne – p. Roman Popow, tel. 604-209-141; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Projekt jest finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej V Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii – Typ 4. Projekty grantowe.