Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Filipów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron umieszczonych w domenie filipow.pl
Data publikacji strony internetowej: 2009-10-20
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2019-06-10
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- brak tekstu alternatywnego grafik,
- brak informacji o celu odnośników,
- brak informacji o otwarciu odnośnika w nowym oknie,
- brak informacji o rodzaju i wielkości pliku na który wskazuje odnośnik,
- brak wersji tekstowej plików pdf odpowiadających skanowanym plikom pdf,
- filmy zamieszczone w serwisie mogą również nie posiadać transkrypcji tekstowej, audiodeskrypcji oraz tłumaczenia na język migowy z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono w dniu: 2024-05-28
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Wygląd
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści:
- zmiana wielkości czcionki,
- zmiana kontrastu
- podświetlanie linków
- przyjazny dla dyslektyków
- dostosowanie wielkości kursora z podświetleniem
- dostosowanie odstępów między znakami
- dostosowanie odstępów między liniami
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Informujemy, że na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełnienie funkcji koordynatora do spraw dostępności w Urzędzie Gminy Filipów powierzone zostało Pani Paulinie Mentel.
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do Urzędu Gminy Filipów
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
- monitorowanie działalności Urzędu Gminy Filipów w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Koordynator do spraw dostępności - Paulina Mentel
Dane kontaktowe:
tel. 87 555 92 31
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z koordynatorem dostępności. W ten sposób można również składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej i składać żądania zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu np. przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna
Główne wejście do budynku znajduje się od ulicy Garbaskiej. Do wejścia prowadzą schody. Przy schodach do wejścia znajduje się podjazd dla wózków.
Przy drzwiach znajduje się dzwonek.
Dla osób na wózkach dostępny jest tylko hol i pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma windy.
Sekretariat znajduje się na piętrze.
Przed budynkiem jest wyznaczone miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Tłumacz języka migowego
W budynku nie ma tłumacza języka migowego, ani możliwości skorzystania z usługi tłumacza on-line. Konieczność kontaktu z udziałem tłumacza języka migowego należy zgłosić minimum na 3 dni przed planowaną wizytą.