OGŁOSZENIE
Wójt Gminy Filipów ogłasza otwarty konkurs ofert na zadanie z zakresu ochrony i promocji zdrowia.
https://filipow.bip.gov.pl/pozytek-publiczny-i-wolontariat/717920_ogloszenie.html
REJESTRACJA - SAMORZĄDOWY PANEL SMS
W związku z wdrożeniem techniki konsultacyjnej Panel SMS
Wójt Gminy Filipów serdecznie zaprasza do rejestrowania się w serwisie SMS
poprzez wysłanie sms pod nr 4628
o treści UGF.(sołectwo) – bez polskich znaków,
np. UGF.Filipow lub UGF.Garbas Drugi.
Po zarejestrowaniu numeru telefonu, otrzymywać będą Państwo istotne informacje
dotyczące Gminy Filipów.
Szanowni Państwo!
W związku z trwającymi pracami nad przygotowaniem Strategii Rozwoju Gminy Filipów, zwracamy się do Państwa z prośbą o wypełnienie poniższej ankiety. Jej celem jest poznanie opinii mieszkańców w sprawach najistotniejszych w kontekście dalszego rozwoju Gminy Filipów.
Poświęcony przez Państwa czas pozwoli nam na lepszą realizację zadań Gminy, w zgodzie z Państwa oczekiwaniami.
Wszystkie Państwa opinie, pomysły i rekomendacje są bardzo ważne. Licząc na współpracę, zapewniamy jednocześnie, że ankieta jest anonimowa, a wyniki będą podawane wyłącznie w formie zbiorczej.
Wypełnioną ankietę prosimy składać w Sekretariacie Urzędu Gminy Filipów, ul. Garbaska 2, 16-424 Filipów lub przesłać pod adresem e-mail: sekretariat@filipow.pl do dnia 2 czerwca 2023 r.
Ankietę można również wypełnić poprzez link: https://forms.gle/pYeQWnh1TbWPvsvG8
Wystarczy kliknąć w link, odpowiedzieć na kilka pytań, a następnie kliknąć „wyślij”.
Wójt Gminy Filipów ogłasza otwarty konkurs ofert na zadanie z zakresu ochrony i promocji zdrowia.
https://filipow.bip.gov.pl/pozytek-publiczny-i-wolontariat/717920_ogloszenie.html
Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Suwałkach informuje, że w dniu 8 maja 2023 roku, o godz. 12.00 na terenie miasta Suwałk oraz Gminy Filipów zostaną uruchomione na jedną minutę syreny alarmowe, w celu upamiętnienia Narodowego Dnia Zwycięstwa – 78 rocznicy zakończenia II wojny światowej.
1. W dniu 16.02.2023 r. została podpisana umowa z Firmą TRUCK IMPORT - EXPORT WYNAJEM Sp.z.o.o z Warszawy na zadanie pn. "Dostawa autobusu 20 miejscowego (19+1 kierowca) przeznaczonego do przewozu dzieci niepełnosprawnych" o wartości 404.670,00 zł, z czego 229.133,00 zł stanowi dofinansowanie z PFRON w ramach "Programu wyrównywania różnić między regionami III" w obszarze D. Pozostałe środki, jako wkład własny, zostaną sfinansowane z otrzymanej nagrody w konkursie "Rosnąca Odporność" za wysoki poziom szczepień. Termin dostarczenia pojazdu do czerwca br.
2. W dniu 12.04.2023 r. została podpisana umowa z ABP BUS & COACH Sp. z.o.o. Sp. Komandytowa ze Słupska na zadanie pn. "Dostawa autobusu min. 39 miejscowego przeznaczonego do przewozu dzieci w wieku szkolnym", o wartości 1.020.654,00 zł, z czego 450.000,00 zł stanowi dofinansowanie z budżetu Województwa Podlaskiego w ramach "Funduszu Wsparcia Gmin i Powiatów". Pozostałe środki, jako wkład własny, zostaną sfinansowane z otrzymanej nagrody w konkursie "Rosnąca Odporność" za wysoki poziom szczepień. Termin dostarczenia pojazdu do sierpnia br.
Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do montażu finansowego ww. zamówień, a w szczególności mieszkańcom naszej gminy za wkład własny w formie środków z nagrody.
W związku z informacjami o nieuczciwych wykonawcach, którzy proponują wykonanie prac dofinansowanych z Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze” informujemy, iż Beneficjent dokonuje wyboru wykonawcy/ów realizujących usługi, dostawy, roboty budowalne w ramach przedsięwzięcia na własne ryzyko.
Wykonawców i wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej (wfośigw) nie łączy żadna umowa lub zobowiązanie z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umów związanych z realizacją przedsięwzięcia, zawieranych przez Beneficjentów z wykonawcami.
Ważne jest, aby decyzje o zawarciu umowy były podejmowane przez Wnioskodawcę bez nacisków i bez pośpiechu, z możliwością przemyślenia i konsultacji wyboru w najbliższym środowisku społecznym: z sąsiadami, w gminie.
Zachęcamy do weryfikacji firmy jeszcze przed podpisaniem umowy.
Pierwszy krok aby zweryfikować uczciwość firmy to sprawdzenie w bezpłatnych publicznych, ogólnodostępnych źródłach czy firma jest zarejestrowana i jest aktywnym przedsiębiorcą. Można to zrobić w rejestrach dostępnych w sieci Internet:
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) – to spis dotyczący osób fizycznych, które prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą lub są wspólnikami spółki cywilnej,
Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) – tu sprawdzisz spółki prawa handlowego np. spółki z o.o., jawne, partnerskie, komandytowo-akcyjne, akcyjne
REGON (był obowiązkowy do 30 kwietnia 2018 r.) – tu znajdziesz m.in. spółki cywilne.
Portalu podatkowym Ministerstwa Finansów - Wykaz podmiotów zarejestrowanych jako podatnicy VAT, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT (tzw. biała lista podatników VAT) – tu sprawdzisz czy wykonawca jest czynnym podatnikiem VAT oraz czy numer identyfikacji podatkowej NIP podany przez niego jest poprawny, uchylony, unieważniony lub czy istnieje, a także sprawdzisz numery rachunków bankowych będących rachunkami rozliczeniowymi przedsiębiorcy.
Wybór polecanych lub znanych wnioskodawcy wykonawców jest wyborem, który minimalizuje ryzyko próby oszustwa. Warto sprawdzić opinie nt. firmy publikowane w internecie.
Prosimy w szczególności uważać na wykonawców, którzy oferują wyłącznie usługę pod warunkiem przesłania dofinansowania z Programu Priorytetowego „Czyste Powietrze”- bezpośrednio na rachunek bankowy wykonawcy. Zwróćcie Państwo uwagę również na nazwę firmy i jej adres – czy nie budzą Państwa wątpliwości.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) nie promuje konkretnych firm instalacyjnych i wykonawczych.
Państwa nieufność powinno wzbudzić powoływanie się firmy wykonawczej na partnerstwo w Programie Priorytetowym „Czyste Powietrze”, co nie ma uzasadnienia w praktyce. Bezpośrednimi partnerami operacyjnymi w programie „Czyste Powietrze” w odniesieniu do NFOŚiGW są wojewódzkie fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz GMINY (w programie „Czyste Powietrze” uczestniczy ponad 85% gmin w skali Polski), a także wybrane banki, wskazane na stronie internetowej: czystepowietrze.gov.pl.
Przede wszystkim warto współpracować z firmami poleconymi i znanymi na lokalnym rynku.
Mamy nadzieję, że niniejszy komunikat pozwoli Państwu przejść przez proces składania wniosku, inwestycyjny i rozliczenia w sposób bezpieczny i satysfakcjonujący. Z korzyścią dla środowiska i Państwa komfortu, zdrowia i portfela!
DOKUMENTY WYMAGANE DO ROZLICZENIA GRANTU
W załączeniu znajdują się wzory dokumentów:
- do przeprowadzenia rozeznania rynku na wybór Wykonawcy instalacji fotowoltaicznej i solarnej, w tym minimalne parametry techniczne instalacji fotowoltaicznej/solarnej.
- wymagane do rozliczenia grantu.
ETAPY REALIZACJI:
Kontakt merytoryczny w sprawie projektu: Jolanta Kibitlewska, pok. Nr 6, tel. 87/555-92-25, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kontakt do inspektorów nadzoru:
Instalacje fotowoltaiczne- p. Szczepan Cherubin, tel. 602 501 789; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Instalacje solarne – p. Roman Popow, tel. 604-209-141; e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Załączniki:
Projekt jest finansowany ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej V Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 5.1 Energetyka oparta na odnawialnych źródłach energii – Typ 4. Projekty grantowe.